Zo zet je de verhalen van klanten in voor je marketing en communicatie

Bijgewerkt: apr 6

Ik denk dat je wel bekend bent met reviews. Een promotie tekst of video over hoe ze jouw product/dienst hebben ervaren, welke jij vervolgens op je website kan gebruiken, met het liefst een foto en de naam. In deze blog wil ik je nog een andere waardevolle manier laten zien om de verhalen van jouw klanten in te zetten in je business. Zodat je ze voor je kan laten werken.


Waarom wil je reviews gebruiken?

Ik raad het echt iedereen aan om reviews in te zetten. Als jij kan laten zien dat al meer mensen een product of training gekocht hebben en daar ook tevreden mee zijn. Dan geeft dit een bepaalde betrouwbaarheid op je website. Als je dan de naam en een foto erbij hebt, laat dat ook zien dat het echte mensen zijn en niet zomaar verzonnen reviews.


Bovendien is het ook heel waardevol om feedback te krijgen. Positieve reviews zijn natuurlijk altijd fijn. Maar als iemand feedback/ kritiek geeft, kan dit hele waardevolle informatie zijn voor jou. Wanneer jij ziet dat er een kern van waarheid in zit, doe er dan ook echt iets mee. Vergeet ook niet de persoon oprecht te bedanken! Er zijn maar weinig mensen die dat eerlijk aan je durven terug te koppelen. Omdat we toch vaak bang zijn om iemand te kwetsen.


De verhalen van je klanten als dienstverlener

Je kan als dienstverlener ook vragen, of je stukken van de verhalen van je klant mag delen. Ik heb bijvoorbeeld heel veel persoonlijke portretten geschreven voor mensen. Stukjes van die verhalen, mocht ik gebruik voor mijn social media. Voor de verhalen kan je bijvoorbeeld kijken naar hun persoonlijke achtergrond, waarom zijn ze bepaalde dingen gaan doen en waarom zijn ze bij jou gekomen?


De verhalen van je klanten voor producten

Als je producten verkoopt, zou het natuurlijk heel tof zijn als je verhalen kant gebruiken van je klanten die jouw product gebruiken. Stel je verkoopt T-shirts, dan zou het natuurlijk geweldig zijn als je verhalen hebt van mensen die jouw shirt droegen toen ze naar een festival gingen. Je bent dan niet constant aan het vertellen dat mensen je T-shirt moeten kopen, maar je maakt het ook levendig en persoonlijk.


Belangrijk bij beide is wel dat je altijd even checkt of je de verhalen ook echt mag delen. Desnoods maak je het anoniem, door bijvoorbeeld de naam te veranderen, het geslacht om te draaien of wat details aan te passen.



Woensdag 7 april geef ik een GRATIS masterclass: Storyteling inzetten voor je bedrijf. Ik hou echt helemaal niet van gebakken lucht webinars, dus ik ga in 1,5 uur MEGA veel waarde delen. Je kan je hier aanmelden!

1 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven

Contactinformatie

What's Your Story

Nieuwe Ebbingestraat 53
 

9712 NE Groningen

06-51739476

info@lottegerland.com

whatsyourstory.nl

Kvk-nummer: 70886199

© 2020 What's Your Story

  • Instagram - What's Your Story
  • Facebook - Lotte Gerland - What's Your Story
  • LinkedIn - Lotte Gerland de Vries
  • Spotify - Stories of Inspiration Podcast
  • SoundCloud - Stories of Inspiration Podcast
  • iTunes - Stories of Inspiration Podcast
  • YouTube - Spoken Word