Je persoonlijke verhaal wel of niet delen op je business accounts?

Een vraag die ik vraag krijg is: moet ik mijn persoonlijke verhaal wel of niet gaan delen via mijn social media business accounts? In deze blog deel ik met je waarom ik zou gaan voor het delen van zowel zakelijke- als persoonlijke verhalen op jouw business accounts!


Wat willen mensen van je zien?

Het allerbelangrijkste is: mensen willen werken met jou, om jou! Het is daarom noodzakelijk om jezelf, persoonlijk te laten zien in je zakelijke uitingen. Zo leren mensen jou kennen als mens achter het bedrijf en zien ze de dingen waar jij voor staat en wat jij leuk vindt. Er zijn genoeg mensen die doen wat jij doet, maar niet met iedereen voel je een persoonlijke klik.


Een voorbeeld: Sommige van mijn klanten willen perse met mij aan de slag omdat ik vroeger op hoog niveau gesport heb. Die mentaliteit spreekt ze aan of ze herkennen zich daarin. Soms haakt iemand aan op mijn hometown Groningen of juist op het feit dat ik 2 jaar in Suriname heb gewoond en nu vanuit Duitsland werk.


Zorg voor haakjes van herkenning

Het gaat om verbinding. Is er iets wat we beide gemeen hebben, waardoor er gelijk een klik ontstaat? Wanneer je dan gaat afwegen tussen twee mensen die dezelfde dienst of product kunnen leveren, kies je als vanzelf de persoon met wie je je het meest verbonden voelt. Vaak heb je niet eens door wat het (on)bewuste haakje is geweest. Zoals op de foto hieronder, tijdens een Spoken Word avond (pre Corona), waar een grote groep vrouwen kwam luisteren naar de persoonlijke verhalen van Margit & Danielle over hormonen en voeding.


Tekst gaat verder onder de foto.

Foto door Emmie de Vries.


Mensen willen werken met jou, om jou!

Er zijn voor alle ondernemers dan ook meer dan genoeg klanten. Uiteindelijk haak je toch aan bij een bepaalde persoon, in combinatie met een tof product of dienst. Het gaat niet alleen om wat je aanbiedt, maar vooral om wie jij bent.


Maak je business account daarom zeker persoonlijk. Laat zien wie je bent door persoonlijke foto’s te gebruiken en gebruik ook je eigen naam! Het is zonde om je te verschuilen achter een mooi logo en een gelikte feed, dit kan juist klanten afstoten.


Mensen willen met jou werken, om jou. Om jou als mens, voor jouw persoonlijkheid en waar jij voor staat. Als dat vervolgens matcht bij een bepaalde pijn of verlangen wat jouw potentiële klant heeft, dan zit daar een mooie match. Als jij jezelf niet laat zien, kan die connectie en verbinding niet ontstaan.



Wil je leren hoe jij jouw business account veel persoonlijker kan maken, zonder gelijk je hele levensverhaal op het internet te hoeven delen? Bekijk dan gauw de Basis Toolkit Storytelling!



11 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven

Contactinformatie

What's Your Story

Nieuwe Ebbingestraat 53
 

9712 NE Groningen

06-51739476

info@lottegerland.com

whatsyourstory.nl

Kvk-nummer: 70886199

© 2020 What's Your Story

  • Instagram - What's Your Story
  • Facebook - Lotte Gerland - What's Your Story
  • LinkedIn - Lotte Gerland de Vries
  • Spotify - Stories of Inspiration Podcast
  • SoundCloud - Stories of Inspiration Podcast
  • iTunes - Stories of Inspiration Podcast
  • YouTube - Spoken Word