Hierdoor kiezen mensen sneller voor jou!

Wat is de boodschap die centraal staat in jouw bedrijf? Veel ondernemers en bedrijven hebben een bepaalde kernboodschap. Maar door de producten of diensten die je aanbiedt, kunnen ook nog sub-boodschappen zitten. Of misschien zitten er door je bedrijf heen wel verschillende boodschappen verwerkt.


Mijn overkoepelende boodschap is natuurlijk: zet storytelling in voor jouw bedrijf. En daaronder vallen dan:

  • Mensen willen werken met jou, OM JOU

  • Share your message not your mess

  • Zorg dat je je verhaal druppelt


Waarom is dit belangrijk?

Jij hebt waarschijnlijk ook een aantal hoofdboodschappen waarvan je wilt dat die blijven plakken. Het is belangrijk dat je hier keuzes in gaat maken. Wanneer jij namelijk verschillende boodschappen uitzend zonder samenhang, raken mensen de draad kwijt. Mensen weten dan niet wat je precies doet en voor wie je dat doet.


Waarom mega zichtbaar zijn belangrijk is

Mensen moeten 7-10 keer dezelfde boodschap horen voordat het blijft hangen. Als ik op jou wil overbrengen, dat het delen van je persoonlijke verhaal belangrijk is. Dan moet je die boodschap minstens 7-10 keer horen, lezen of voorbij zien komen.


Het is natuurlijk ook niet zo, dat alles wat jij post op Social Media, ook door iedereen gezien wordt. Dus als je wilt dat de boodschap bij iemand blijft hangen, moet je hem ook echt super vaak verkondigen voordat hij binnenkomt bij de ander.


En ook niet alles wat je post, heeft natuurlijk dezelfde boodschap. Het zou heel saai en eentonig worden, als iedere post gaat over mensen willen werken met jou, om jou. Daarom zijn er een aantal andere dingen, die je ook wilt overdragen.


Doordat je meerdere dingen wilt overdragen, die allemaal wel in lijn zijn met elkaar. Betekent het wel dat je dus mega veel zichtbaar moet zijn. Want alleen dan kan je dezelfde boodschap, bij dezelfde persoon 7-10 laten aankomen.


Wat ga je delen?

Breng eens in beeld wat jouw hoofdboodschap is. Welke boodschap wil je dat mensen onthouden als ze aan jou of je bedrijf denken? En welke onderliggende kernboodschappen liggen daar dan weer onder.


Zorg dat je hoofdboodschap en onderliggende kernboodschap super duidelijk zijn voor jezelf, zodat je daar je content op kan afstemmen. Laat die boodschap terugkomen in al je communicatie uitingen.


Je kan die boodschap natuurlijk ook in andere woorden verwoorden, zodat het niet zo eentonig is.



In mijn Basis Toolkit Storytelling ontdek je hoe je storytelling kan inzetten voor jouw bedrijf!

1 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven