De kracht van kwetsbaarheid in storytelling voor bedrijven

Door gebruik van storytelling voor je bedrijf, ga je een potentiële "liefdesrelatie" aan met je klant. Een relatie waarin je laat zien waar je voor staat, wie je bent, waarin je geloof en wat je waarden en normen zijn. Als je een relatie met iemand aangaat, is het belangrijk dat je alle kanten van iemand kent. Vertrouwen en eerlijkheid spelen hierin een hele grote rol. Wanneer je niet alle kanten van iemand kent, weet je ook niet of het de ware is voor je. Iemand die continue de perfecte kant laat zien, daarbij voel je dat er iets niet klopt.


De kracht van kwetsbaarheid

Er schuilt zoveel kracht in kwetsbaarheid, maar tegelijkertijd vinden we dat vaak spannend of zelfs eng. Het is heel kwetsbaar om dingen te delen die jou misschien verdriet of pijn hebben gedaan of die je lastig vond. Vaak zijn dit wel dingen waar je veel van hebt geleerd en nieuwe inzichten uit hebt gehaald.

Het gaat uiteindelijk allemaal om herkenbaarheid. We willen allemaal ergens bij horen en vooral bij elkaar horen en met elkaar verbinden. Door die kwetsbaarheid te laten zien en echt volledig jezelf durven zijn, ontstaat die verbinding.


Je kwetsbaarheid laten zien

Begin je nou helemaal op 0 met het delen van je kwetsbare kanten, begin dan met kleine dingen. Iets wat voor jou al veilig en vertrouwd voelt. De dingen die niet super spannend zijn om te delen, zodat je er aan kan wennen deze dingen te delen met de wereld. Op die manier kan je jezelf de kans geven om te groeien.

Er zullen altijd mensen zijn die daarop afhaken maar het hoeft dan ook niet jouw doel te zijn iedereen daarin mee te krijgen. De mensen die afhaken zijn vaak niet de mensen die jij wilt bereiken en waar jij mee wilt verbinden. Zie het dus ook niet als een afwijzing of belediging naar jou. Niet iedereen past even goed bij je, net zoals je niet met iedereen een echte liefdesrelatie aangaat. De juiste klanten vinden hun weg naar jou wanneer jij je openstelt.



Verhalen kan je dus super goed inzetten om de aandacht van je ideale klant te pakken en te verbinden met ze. Daarom wil je veel verhalen inzetten en minder feitjes en cijfertjes. Mensen kopen vanuit emotie niet zo zeer uit ratio. En door de kracht van kwetsbaarheid, ontstaat de verbinding en connecten mensen met je op een dieper level. Vanuit kwetsbaarheid, ontstaat verbinding. Vanuit verbinding ontstaat vertrouwen. Pas als je dat hebt, kan je met iemand samenwerken.

0 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven